Het invoeren van projecten in de database van de Het Nieuwbouw Platform levert een hoop gemak op, omdat je je projecten slechts op één plek hoeft te beheren. Doordat een groot aantal concullega’s hetzelfde doet, bevat de database een schat aan informatie. Daarom hebben alle abonnees van, toen nog Stichting LNP (nu Het Nieuwbouw Platform) op 28 april 2014 een eerste beknopte rapportage (“dashboard”) om inzicht te verschaffen in de woningmarkt voor nieuwbouw op landelijk niveau gekregen. Je ziet hierop hoeveel leads er binnenkomen via de aan de database gekoppelde websites, welke projecten zo de meeste leads genereren en hoe het aanbod in de database is samengesteld. Een lead betekent in dit geval een consument die door het invullen van een interesseformulier heeft laten weten dat hij of zij voor een bepaald project belangstelling heeft. Het gaat om projecten die gekoppeld zijn aan de database gevoede websites (op project- of gemeenteniveau). Dat zijn er inmiddels honderden. Bij de interpretatie van de informatie moet bedacht worden dat de database van Het Nieuwbouw Platform niet de hele markt dekt.